Overzicht van incidentele baten en lasten 2024 | x € 1000 | |||
Incidentele Ontwikkelingen | Taakveld | Progr. | Lasten | Baten |
---|---|---|---|---|
Begroting 2024 | ||||
Inzet Jeugd Boa | 2 | 74 | ||
Vaststelling erfgoedbeleidsnota (landschappen) | 3 | 28 | ||
Coördinator omgevingsplan | 3 | 104 | ||
Welstandsnota | 3 | 25 | ||
Overweg Hoofdstraat (bijdrage) | 3 | 750 | ||
Trekker circulariteit en klimaatadaptatie 0,4 fte | 3 | 42 | ||
Compensatieregeling afbouw papierinzameling | 3 | 26 | ||
Vergroeninging Vogelbuurt | 3 | 40 | ||
Dijkversterking lokale maatregelen | 4 | 300 | ||
Detailhandelstructuurvisie | 4 | 35 | ||
Dementievriendelijke gemeente | 5 | 15 | ||
Jeugd- en jongerenbeleid | 5 | 100 | ||
Opgroeien in een kansrijke omgeving | 5 | 105 | ||
Natuureducatie en cultuurreel erfgoed | 6 | 25 | ||
Employer branding | AD | 28 | ||
Verduurzaming gemeentelijke voertuigen | AD | 12 | ||
Incidentele formatieuitbreiding | AD | 665 | ||
Behoedzaamheidsstelpost (samen trap op en af) | AD | 750 | ||
OZB | AD | 50 | ||
Inzet Stelpost Behoedzaamheid | AD | -750 | ||
Subtotaal begroting 2024 | 3.174 | -750 | ||
1e Bestuursrapportage 2024 | ||||
Bestuur | 1 | 167 | ||
Openbaar groen en (openlucht) recreactie | 3 | 70 | ||
Milieubeheer | 3 | 50 | ||
Inkomensregeling | 5 | -70 | ||
Onderwijsbeleid en leerlingzaken | 6 | -79 | ||
Media | 6 | 79 | ||
OZB niet Woningen | AD | 115 | ||
Algemene uitkering | AD | -290 | ||
Overige baten en lasten | AD | -44 | ||
Subtotaal 1e berap 2024 | 173 | -175 | ||
2e Bestuursrapportage 2024 | ||||
Verkeer en Vervoer | 3 | -621 | ||
Beheer overige gebouwen en gronden | 3 | -92 | ||
Openbaar Groen en (openlucht) recreatie | 3 | 156 | ||
Ruimte en leefomgeving | 3 | 34 | ||
Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen) | 3 | -1.773 | 200 | |
Lokaal economisch beleid | 4 | -35 | ||
Economische promotie | 4 | -377 | ||
Toegang en eerstelijnsvoorzieningen | 5 | -82 | ||
Inkomensregeling | 5 | -281 | ||
Arbeidsparticipatie | 5 | 74 | ||
Beschermd wonen (WMO) | 5 | -250 | ||
Onderwijsbeleid en leerlingzaken | 6 | -100 | ||
Treasury | AD | -492 | -460 | |
Meicirculaire 2024 | 5 | 148 | ||
Subtotaal 2e berap 2024 | -3.665 | -286 | ||
Jaarstukken 2024 | ||||
Bestuur | 0.1 | 1 | -199 | |
Burgerzaken | 0.2 | 1 | -105 | |
Jeugd en overlast | 1.2 | 2 | 40 | |
Toezicht en handhaving openbare orde | 1.2 | 2 | 193 | |
Vergunning gebonden toezicht en handhaving | 1.2 | 2 | -500 | |
Vergunning APV | 1.2 | 2 | 15 | 10 |
Alcoholwet | 1.2 | 2 | -14 | -38 |
Onderhoud kerktorens | 5.5 | 3 | -31 | |
Monumentenbeleid | 5.5 | 3 | -38 | |
Bermen, incl watergangen m.u.v. bestekwerk | 5.7 | 3 | -93 | |
Beheerplan groen, planning en beleid | 5.7 | 3 | -35 | |
Landschap biodiversiteit | 5.8 | 3 | -40 | |
Onderhoud openbare speelplaatsen | 5.9 | 3 | -194 | |
Afvalverwijdering (AVRI) | 7.3 | 3 | 100 | |
Afvalstoffenheffing (AVRI) | 7.3 | 3 | -132 | |
Zwerfafval | 7.3 | 3 | -58 | |
Duurzaamheid | 7.4 | 3 | -128 | |
Bijdrage ODR | 7.4 | 3 | 112 | |
Klimaatadaptatie | 7.4 | 3 | -55 | |
Beleidsvorming algemeen | 8.1 | 3 | -25 | |
LBV en LBV plus | 8.1 | 3 | -56 | |
Toegerekende salariskosten | 8.1 | 3 | 448 | |
Toezicht, controle en handhaving WABO-taken | 8.3 | 3 | -145 | |
Mandjes 2 leges | 8.3 | 3 | 73 | |
Wijziging omgevingsplan | 8.3 | 3 | 131 | |
Wijziging omgevingsplan leges | 8.3 | 3 | 26 | |
Omgevingsvergunning bouwen | 8.3 | 3 | -603 | |
Fysieke bedrijfsinfrastructuur | 3.2 | 4 | -606 | |
Fysieke bedrijfsinfrastructuur terugverdiencapaciteit | 3.2 | 4 | 96 | |
Opvang Oekraïense ontheemden | 6.1 | 5 | -222 | |
Ondersteuning mantelzorgers | 6.1 | 5 | -36 | |
Toezicht en handhaving kinderopvang | 6.1 | 5 | -23 | |
Jeugd- Algemene preventie / jeugdgezondheidszorg | 6.1 | 5 | -25 | |
Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) | 6.1 | 5 | -10 | |
Preventief budget 3D | 6.2 | 5 | -111 | |
Relatieloket | 6.2 | 5 | -15 | |
AMK / Veilig thuis | 6.2 | 5 | -23 | |
Rijksbijdrage inkomensregelingen | 6.3 | 5 | -102 | |
Afwikkeling balansposten voorgaande jaren | 6.3 | 5 | 83 | |
Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen | 6.3 | 5 | -25 | |
Minimabeleid | 6.3 | 5 | 35 | |
Budgetbegeleiding /schuldhulpverlening | 6.3 | 5 | -34 | |
Dienstverlening i.h.k.v. armoede en schulden | 6.3 | 5 | -33 | |
WSW en beschut werk | 6.4 | 5 | -38 | -21 |
Jeugdhulp begeleiding | 6.72A | 5 | 169 | |
Jeugdhulp behandeling | 6.72B | 5 | 38 | |
Jeugdhulp dagbesteding | 6.72C | 5 | 35 | |
Pleegzorg | 6.73A | 5 | 88 | |
Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblijf | 6.74A | 5 | 186 | |
Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf | 6.74B | 5 | 62 | |
Gesloten plaatsing | 6.74C | 5 | -71 | |
Beschermd wonen | 6.81A | 5 | -25 | -20 |
Bevordering overige gezondheidszorg | 7.1 | 5 | -108 | |
Personele inzet uitvoering Integraal Zorg Akkoord | 7.1 | 5 | -13 | |
Onderwijshuisvesting | 4.2 | 6 | -148 | |
Leerplicht/voortijdig schoolverlaters | 4.3 | 6 | -50 | |
Onderwijsachterstandenbeleid | 4.3 | 6 | -47 | |
Natuur- en cultuureducatie | 4.3 | 6 | -15 | |
Leerlingenvervoer | 4.3 | 6 | -39 | |
Bevordering sportdeelname en Brede Regeling Combinatiefuncties | 5.1 | 6 | -86 | |
Sportaccommodaties - kapitaallasten | 5.2 | 6 | -48 | |
Beheer en onderhoud binnensportaccommodaties | 5.2 | 6 | 140 | |
Sportaccommodaties - tijdelijke inhuur | 5.2 | 6 | 30 | |
Compensatie SPUK sport 2023/2024 | 5.2 | 6 | -128 | |
Realisatie skatepark | 5.2 | 6 | -23 | |
Overhead | 0.4 | AD | -619 | |
Treasury | 0.5 | AD | 235 | |
Overige belastingen | 0.64 | AD | 49 | |
Algemene uitkering | 0.7 | AD | -145 | |
Mutaties in reserves | 0.10 | MR | 4.055 | -6.307 |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 1 | ||
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 2 | 16 | |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 3 | -160 | |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 4 | -42 | |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 5 | -9 | |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | 6 | -50 | |
Verschillen < 50.000 diverse taakvelden | div | AD | 7 | |
Subtotaal | 2.304 | -7.798 | ||
Totaal aan Incidentele baten en lasten 2024 | 1.986 | -9.009 |
Een toelichting van het incidentele voor- en of nadeel per taakveld is toegelicht in de 3e W-vraag (wat mag het kosten of wat heeft het gekost) op het betreffende programma in het betreffende planning & control document.